torsdag 3. februar 2011

Dag 1

Ting startet så bra og gikk etter planen, jeg våknet klokken 08:00 og fikk etterhvert dratt meg opp av sengen, laget meg smoothie til frokost og kastet meg over tysken der jeg foreløpig jobber med å få ned gloser jeg føler at jeg må pugge for å få et vokabular som jeg siden kan få satt sammen til ord, tysk sekvensen ble avsluttet med en halv episode Derrick på NRK nett-tv etter anbefaling av mommo. Så skulle det hele gå over i en god lang øvingsøkt på tuba, men den gang ei, det skulle ikke bli snakk om. Jeg startet med instrumentlikehold og kom i det tilfellet på at det ikke kom til å skade å få smurt bøyler, så frem med vaselin og smøring ble det, inntil jeg skulle ha ut bøylen på 2. ventil og brukte ventilstaget til å støtte tommel på, da klarte ikke loddingen som holder ventilstaget oppe mer, og gav etter, så i morgen er en av prioritetene å få sendt tubaen til Borg musikk for prisoverslag på reperasjon og iløpet av helgen skal forsikringspapirer fylles ut, og forhåpentligvis skal alt gå i boks, men alle øvingsplaner er for tiden satt på vent, så jeg må få skaffet meg et keyboard til å få øvd de pianogreiene jeg skal ha på bi-instrument, så om det er noen der ute med noe slikt til overs, si fra.
Etter hele episoden med loddingen, ble det en del telefoner osv. for å finne ut av ting rundt sending av tuba og lignende, etter det ble det mye dødtid, som ble fylt med mad men, som er serien jeg følger nå til dags, lite konstruktivt, men på det tidspunkt det eneste en furten meg orket før jobb.
På jobb var det veldig stille, så jeg lurte meg til å få arrangert en liten duett for Euphonium og tuba og leste etter det mer tysk.

Planen for morgendagen er slik: Opp tidlig, altså helst rundt 08:00, spise god frokost, gå ned på Valdres VGS og få sjekket mulighetene for å få lånt lærebøkene i de fagene jeg behøver, eventuelt lese videre på tysk, som jeg føler er mitt svakeste fag og avslutte dagen med korpsøvelse på Fagernes. Spiller heldigvis barriton der, så det blir ikke noe problem instrumentmessig.

Alex

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar